Seminggu tak layan suami, suami terlanjur dgn isteri org. Ketika hamil, dibalingnya sy dgn kunci

Foto sekadar hiasan. Baca perlahan2 semoga dapat pengajaran dari kisah ini. Assalam min. Maaf saya type balik ya. Tolong hide profile saya ya min. Terima kasih min dan maaf cerita saya agak panjang. Saya dah berkahwin 4 tahun dan ada seorang anak perempuan umur 7 bulan. Suami saya seorang yang pnas bran tapi dia tak pernah lokek tentang duit dan lepas dia dah mrah2 dah pkul maaki saya dia akan mintak maaf dan pujuk saya.

Masa bertunang saya diuji suami saya bersama dengan perempuan lain dan dia jujur masa to kami lagi 2minggu nak kahwin dan kad semua dah edar jadi saya tak ada pilihan.

Saya tak nak maluukan keluarga sebab dia pilihan saya sendiri (umur kami baru 20) dan lagi satu suami saya dari keluarga yang tak sempurna sebb mak ayah dia dh crai jadi saya kesian kan dia kalau saya tak ada macam mana hidup dia sebab dia tak ada sesiap.

Jadi saya maafkan dia dan teruskan dengan perkahwinan kami. Lepas kahwin kami diuji hidup susah smpai kan pernah ada seringit je dalam wallet tapi saya tetap sabar dan tetap dengan dia sampai sekarang alhamdullilah hidup kami maakin senang.

Tapi baru2 ni suami saya kantoi cuurang dengan saya dia jujur cerita dia cakap perempuan tu goda dia dan dia layan perempuan tu dan mereka ada hubungan dah sebulan lebih.

Suami jujur dia dah bersama dengan perempuan to 3-4 kali. Suami ckp dia layan perempuan tu sebab marahkan saya sebab saya tak layan suami masa tu seminggu saya tak bersama dengan dia dan pada masa yang sama perempuan tu tetiba luah perasaan cakap yang suami perempuan tu dah lama tak sentuh dia.

Perempuan to ckp dia dah lama sukakan suami saya (perempuan tu bini orang dan lagi tua dari suami saya) saya mengaku salah saya sebab tak layan untuk bersama dengan suami saya masa seminggu.

Tu sebab saya macam dah betul2 tawar hati sebab dia selalu maaki pkul saya tapi untuk berpisah saya macam tak sampai hati sebab kenangkan dia tak ada sesiapa dah lagi sekarang kami dah ada anak.

Paling sedih masa saya mengandung pon dia tetap pkul dan saya pernah kena baling dengan kunci dan saya kena pkul masa tengah susukan anak susu badan.

Dalam pantang dan masa malam kenduri tahlil arwh ayah saya pon dia pkul saya. Sebabtu saya rasa stress sgt sebab selama ni saya tak pernah kongsi dengan sesiapa pon termasuk keluarga atau kawan2 semuanya saya pendam sendiri sebab saya tak nak buka aib suami.

Lepas suami jujur pada saya saya pandang anak saya saya pluk anak saya untuk cari kekuatan. Suami mintak maaf dekat saya dia cakap dia dh putuskan hubungan dengan perempuan to.

Dia cakap dia tak akan ulang lagi benda tu. Dia ckp kalau saya layan dia mesti tak akan jadi benda to semua. dia buat saya ikut sama rasa salah walaupon sekarang salah tu dia yang buat.

Walaupun saya terima dia tapi hati saya rasa kosong cuma saya terima dia sebab ANAK. Sebab ank saya mmg manja dengan suami saya dan saya tak nak anak saya mmbesar macam dia tanpa ibu ayah yang sempurna sebab saya tahu mcm mana hidup dia.

Sekarang hidup saya tak tenang saya selalu akan terbayang perbuatan dia dengan perempuan tu. saya taktahu perlu buat apa.

Kalau saya berpisah saya takut saya tak mampu besarkan anak saya dan paling saya taknak anak saya yang jadi mngsa sebabkan salah mak ayah dia patut ke saya saya salahkan diri saya punca sebab benda ni jadi?

betul ke keputusan saya teruskan perkahwinan ni hanya sebab anak dan sebab saya kesiankan dia yang tak ada sesiapa ? dan kalau ada single mom yang baik hati boleh kongsikan apa cabarran paling berat kalau bergelar single mom ni.. terima kasih admin.

Kisah ke 2 lebih mendebarkan dan menyakitkan hati pembaca, baca perkongsian di bawah

Thanks admin kalau sudi post confession ni. Aku ni bkn jenis share masalah aku dgn org. Aku lebih suka pendam and aku lebih suka luahkan perasaan dlm bentuk tulisan.

Aku just nak cerita masalah aku tanpa sesiapa tahu siapa aku. Akak aku wasap aku ckp dia nak share something dengan aku. Aku waktu tu dah fikir mcm2. Dia ckp aku satu2nya adik yg dia percaya.

Aku terus menangis sbb aku rasa mmg kali ni masalah dia berat. Then, dia ckp husband dia ada perempuan lain. Sebelum ni aku selalu baca cerita org lain je dan kali ni jadi kat family aku sendiri ???.

Aku sruh dia slowtalk dgn husband dia atau mungkin juga dengan perempuan tu. Bincang elok2. Aku kalau boleh taknak la akak aku sampai pergi seraang tarik2 rambut ke apa ke mcm drama2 tu.

Aku kesian kat akak aku, kenapa la husband dia nak buat mcm tu. Tak hargai langsung akak aku ni. Padahal masa dia susah, akak aku la yang banyak tolong.

Kalau nak ikutkan, akak aku banyak keluarkan duit utk rumahtangga dia. Dia sampai pernah gadaikan brang kemas yg mak ayah aku belikan utk dia.

Aku tak faham kenapa perempuan tu melayan abg ipar aku tu padahal tahu je yg tu laki org. Serious tak faham. Abg ipar aku ni pun satu, miang jugak.

Yang tak boleh blahnya, siap wasap bersayang-sayang lagi tu. Hantar gambar yg bukan2 pastu hantar ayat yg menghampiri lucah(bagi aku agak lucah la juga). Siap ada k1ss2 bagai.

Tak faham apa yang orang laki ni nak sebenarnya. Benda2 mcm ni sebenarnya buatkan aku takut nak kahwin. Even kawan lelaki pun aku takde sgt sbb aku takut dikecewakan.

Dulu dorang pun ada je masalah tapi dia tak pernah lagi la cerita kat aku. Mungkin masa tu masalahnya tak cukup besar lagi. Dulu aku pernah terfikir, kalau dorang bercrai pun, aku sokong je.

Aku ada, aku boleh tolong akak aku. Aku sanggup bagi duit aku (bila dah keje nnti) utk sara anak2 dia. Aku tak kisah pun kalau tak kahwin asalkan akak aku ni happy dan tak sedih.

Bila akak aku sedih, aku pun sedih sama. Mungkin lagi sedih dari dia sbb aku syg sangat kat akak aku ni. Tapi, takde la aku ckp kat dia suruh dia bercrai ke apa.

Aku fikir lagi pasal anak2 dia apa semua tu lagi. Dan aku pun dah cuba yang terbaik utk nasihatkan akak aku tapi yelah. Aku tak berada kat tmpat dia so aku nasihat sekadar yang mampu.

Aku taktau nak comfort dia dgn ayat yang mcm mana lagi. Maybe korang ada nasihat yang lebih baik utk aku bagi kat akak aku ni. Hmm, thankyou sudi baca.

Ramai terkesan dgn perkongsian kisah pertama, apa reaksi warganet

Ain Fairuz, Perkahwinan pertama aku pernah dapat jantan yang suka maaki hamun, tak sempat pkul sebab aku blaaa awal kot kaki mbuk, kaki betina, segala salah dia mesti dia tunding balik kat aku,

cukup 8bulan jer perkahwinan aku mampu bertahan sebab aku sayangkan masa depan aku, aku sayangkan diri aku, dan aku bersyukur sepanjang perkahwinan ngan dia allah tak kurniakan aku anak lagi,

ada hikmahnya, dan alhamdulillah aku dah kahwin untuk kali kedua, dapat suami yg sangat² baik dan bertanggungjwb, skrg aku tengah mengandung anak sulung, semoga semuanya akan terus baik² insha allah, apapun tolong,

kesiankan diri dulu sblum kesiankan jantan keparat tuh, jantan mcm tuh dia takkan berubah dia akan buat dan terus buat, contohnya dia masih tunding jari kat awk atas penzinaan dia ngan bini org tuh, tlong fikir masak²,

fikirkan masa depan anak, anak akan lebih tertekan dan memberontak membesar bila tengok hari² jantan tuh pkul awk, percayalah..

Hanny Arif, Nak cakap kalau adik bertahan demi anak itu salah sebab kesan kat diri adik jiwa perasaan jiwa n raga serta hidup x bebas tiada jiwa kerana dipaksa n terpaksa..

Kita bukan boleh jaga orang atau sayang orang sentiasa..Perlu tahu ia adalah pinjaman nanti diambil dari kita antara kita hidup atau maati..

Jangan bergantung hidup dengan org sebab kita kurang iman n pengalaman kita terabai..Ada masalah kukuhkan iman n amal..

Kena sembahyang n cari apa amal boleh kita buat baru hidup kita x bergantung kepada makhluk tapi kepada Tuhan.

Keputusan ditangan kita..Laki x akan belajar kalau x diajar betul..
Cara jangan berharap pada dia n sayang pada diri sendiri.

Sayangi hati dan badan kita dari selalu ditipu n dimarah sesuka hati serta dipkul bila marah biar x seberapa..
Kerana pada peringkat umur 20an laki masih terawan2 dipuja dipuji perempuan lain.

Adik perlu ada kemahuan n impian yg tinggi kerana hidup perlu maju ke depan bukan berhenti sebab x larat nak berimpian..

Kalau dia pkul lagi adik ke balai buat report supaya dia x buat lagi.
Kasihan dia tp kat diri sendiri biar dipkul..Nak kalau dia pkul adik maati..

Kita x dapat agak benda yg akan jadi..
Biar pilih laki yg sayang n jaga keluarga bukan buat tiada keluarga.

Melati Putih, Rumahtangga sebegini tiada manfaat untuk anak2 apatah lagi pembesaran mereka, Tidak guna pertahankan ikatan konon demi anak2. Sendiri yang masih nak hadap. Percayalah, tiada silap hanya sebelah pihak. Takes two to tango.

Cik Nadia, Suami sepatutnya menjadi pelindung kepada isterinya. Tapi tergamak suami awak pkul awak. Walhal isteri itu adalah untuk disayangi, bukan untuk diskiti.

Ingatlah bahawa sesungguhnya sebaik-baik lelaki adalah yang paling baik terhadap isterinya. Nasihat saya, please move on. Awak berhak untuk dapat lelaki lain yang boleh menghargai awak.

Nor Leha, Kita org islam dik …kalau kurang ilmu belajar..jgn suka salah kn diri..kita dikurnia kn akal..suami tu solat tk ..dia buat dosa dia tanggung ..awak tk fikir ke awak ni mngsa dra dipkul.

Kalau awk kasihan awak redha dgn suami tu…awak ajk suami tu sama2 belajar cari ilmu allah..minta ampun pada allah bertaubat..perbetul kn belum terlambt lg …

Zaza Zakaria, Kalau saya x da mcm mna dia nk hidup.alololo so sawit.. kak tlg jd bijak ckit kak.ble hadap suami cuurang berkali2.bukan cur4ng biaser2 tau siap berzina lg.boleh ko hadap sis.dh la cur4ng kaki pkul plk.hadoiii cuba la berani ckt.jgn lemah sgt .sbb lemah la suami u suka jd lemak.

Maryam Ahmad, Saya paling benci dan rasa bersalah kalau nak komen bagi cadangan utk berpisah. Tapi kalau sungguh la begitu kehidupan TT ni, baiklah berpisah. Jgn guna kan anak sebagai alasan.

Kemungkinan besar anak itu Boleh membesar menjadi seperti bapa ya sbb itu yg dia lihat hari2. Ya Allah kesiannya lah TT. Kuatkan lah semangat mu dik.

Jef Lina, Cegah dari awal, anak bru 1. Percaya sis ramai bujang2 dan dude di luar sana yg boleh bgi kasih syg, yg tk main pkul, yg tk memaaki, ramai lg.,, suami sis dah tk boleh dimaafkn..

berpantang kena bling kunci, dan kenduri tahlil pon nk kena pkul, tk layan seminggu pon dah bersama ngan org Lain,,, dan boleh dia kata semua punca dari sis???

Eee kalau aq kat tempat sis, dah lama lah aq bakar dia hidup2 tk guna, sepatut nya dia dah belajar, nasib mcam mna mak bapak crai,, tkkan lah dia nak biar anak dia rasa yg sama ?? Tinggalkn jelah sis, geram pulak saya. Jaga anak elok2

Ekin Tokey, Jgn lah bagi alasan anakkk…. Boleh jer cipta kebahagian tanpa ikatan… Klu betul syg anak walaupun berpisah masih boleh Cari anak…. Kenapa masih nak sksa diri….

Banyak dah aku jumpa anak2 yg tertanya2 kenapa mak diorg x nak crai walaupun kena pkul berkali2…sanggup ker besarkan anak dalam Suasana tksik.

Najwa Yalani, Broken family bukan mak ayah bercrai je ye, kalau mak ayah asik bergduh, maaki hamun, pkul pun dikira broken family juga ye. Jgn risau pasal anak, fikir diri sendiri dulu.

Lagi kesian kalau anak tgk mak kena pkul kena maaki hamun dgn bapak. Lagi hncur hidup anak tu nanti.

Ros Nah, sabar nk sabar mcmmana nk kecian kn anak pun tgoklh dh mcm2 suami adik wat adik masih nk setia.. x pe klau pkul ni dh sampai main dgn pompuan lain lagi .. adik leh maafkn ke…

aduiii dik nti klau dia wat lagi camne.. ni adik anak baru satu.. senang nk pisah.. esok2 dh dua tiga camne… emmm klau akak biar dari awal berpisah.

Dhia Rizki, Kak,mak sy single mom jgk Tau..mak Sy rela berpisah dgn bapak tiri sy sbb dia perangai lbh kurang suami akak..bezanya x pkul..wpun x kena pkul mak tetap nk bercrai wpun adik sy Masa tu kecik lg..kak,kite Ada Allah..

mak sy boleh kenapa akak x blh..mak sy Masa dlm pantang adik buat kerja rumah mcm biasa wpun bersalin czer sbb Ada suami pun x guna satu sen..kak, bangkit lah..tinggalkan dia,sekrg ni anak kak baby lg..

Cuba kalau anak besar sikit dia pkul anak plak..so,Kat mana nya bertahan Demi anak kalau mcm tu..tp kalau akan nk bertahan utk 22thn lg ke..akak teruskan,sy harap akak x mereput Kat tgn suami akak.

Qaseh Mika, Panas Bran, Kaki Pkul, Kaki Pmpn, Ini ke pembimbing hidup yg baik untuk sis dan anak2 ?? Sis masih ada keluarga kan jadi pulanglah pada mereka terus terang mereka pun x sanggup biarkan hidup sis dan anak merana mcmni.

Kalau nak hidup lama segera lah bebaskan diri dari jantan dayus jahanam tu . Kalau nak anak membesar dengan baik tolonglah tinggalkan jantan gila tu. Jangan sampai anak pula jadi mngsa dera nanti dan trauma seumur hidup.

Rossa Ahmad, Masa masih muda ni la baik puan blah cepat dr jantan x guna mcm tu. Nak dapat hiv br nak menyesal ke? Atau dah tua x larat baru nak mulakan langkah baru? Jadi lah perempuan yg cerdik sikit.. Rezeki dr Allah bukan somi.

Didik anak elok2 cari bahagia sendiri. Buat apa nak didera fizikal & mental? Balik pada Allah, Serah segalanya pada Dia. Baiki hubungan dgn Allah. Bergantung lah dgn yg Esa bukan dgn somi hanat mcm tu.

Sudah2 lah jadi bodo.. Cari kerja ubah nasib sendiri. Nak bahagia kena usaha. Allah x ubah nasib kita selagi kita x memulakan.

Apa pula kata dan pendapat anda. Jangan lupa kongsikan di ruangan komen