“Aku & Fad akn syg kau smpai bila2, cuma bt masa skrg aku kena slowkan sikit syg tu” – Achey

Hari ini sudah masuk hari kelapan pemergian seorang pelawak terkenal Abam Bocey. Semalam adalah tahlil hari ke 7 arw4h di kediamannya Gombak. Penuh dengan kunjungan dari kenalan saudara mara dan keluarga terdekat sampai ke luar. Ramai juga yang hadir ke tahlil arw4h sepanjang 7 hari. Alhamdulillah arw4h ramai yang sayang.

Bukan hanya pusaranya yang tidak putus putus kunjungan dari kenalan peminat tetapi sepanjang tahlil juga penuh dengan kehadiran kenalan dan juga adik adik tahfiz dan anak anak yatim.

Menerusi perkongsian dari Achey di ruangan instagramnya dia memuat naik gambar kenangannya bersama Fad dan Arw4h di satu program agama Amin Idris dan sedikit sambutan ringkas hari lahir Arw4h sebelum ini.

Lain macam caption dari Achey, mungkin dia sedikit terkilan dengan ada segelintir netizen yang minta supaya mereka berhenti post gambar arw4h dan juga menceritakan tentang arw4h.

Tetapi rata rata netizen sangat suka membaca kisah arw4h Abam kerana terlalu banyak kebaikannya yang boleh di jadikan pengajaran buat semua dan netizen juga tidak kisah apabila Achey dan Fad masih post tentang arw4h di instagram mereka. Ada juga yang meminta Achey supaya jangan pedulikan apa netizen kec4mkan sebelum ini.

Melalui post Achey sebelum ini dia hanya meminta warga net ataupun peminat mereka mendoakan untuk arw4h tetapi ada netizen meminta Achey supaya stop post tentang arw4h.

View this post on Instagram

Salam jumaat… jom semua doakan dan sedekah apa yang patut untuk arwah.. 🙏🙏 #kitabaikramaisayang #bocey

A post shared by achey Bocey 013-6408967 (mngr) (@acheykintangkintung) on

Ada juga yang meminta Achey dan Fad move on dan tidak terlalu meratapi pemergi4an Abam kerana risau arw4h tidak tenang di sana.

Menerusi perkongsian dari PU Azman dia ada memaklumkan tentang isu ini dan menyatakan tidak salah jika post gambar orang yang sudah mngg4l asalkan tidak terdedah auratnya.

Apa apa pun ramai yang tidak kisah membaca tentang arw4h sebab selepas pemergi4annya makin ramai orang yang menyayanginya dan meminatinya kerana keperibadi baik arw4h. Jadi yang baik kita ambil sebagai pengajaran yang tidak baik ambil sebagai iktibar. InsyaAllah

Sumber : Ig achey

Artikel ini disediakan oleh Informasi Viral. Sebarang C0PY P4STE tanpa kebenaran, rep0rt untuk c0pyright akan dikenakan.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*